Monday, May 11

Hari Ibu and Jalan-Jalan Melaka

Posted by Rini at 11:39 AM
Semalam pepagi masak mee rebus sebab kan hari ibu kan. Aku masak dgn mak mentua. Masak banyak jugakla sebab selalu ujung minggu ipar2 n anak buah datang sini. Dah masak mee rebus tu terus masak lauk sekali. Ayam masak kari jer.
Petang dalam kul 4 baru la kuar gi jalan2 Melaka. Pegi tengok2 Eye on Mesia. Ingat nak naik la. Sekali tengok tiket dia RM20. Adus mahal sangat. Tak jadi la naik. Membazir rasanya kalau aku naik. Kalu 2 orang dah RM40. Cakap dgn husband takyah naik la. Sayang jer duit. Amik gambar jer dah la. Hehe..








Pastu bawak Nurin gi Tesco, bukannya nak beli barang pun. Semata-mata dia nak naik 'kuda' dia. Nurin ni paling ingat tempat shopping. Dari jauh lagi dia dah tau. Kira wajib la kalu gi Tesco ker, MP ker, Mydin ker dia mesti kena naik 'kuda' dia tu. Walau kita ikut jalan lain pun dia dapat cam.




Pastu laki aku ajak makan. Aku kenyang lagi sebab baru makan kat umah. Kitorang order nan roti n kima kambing. Kedai ni memang top kat Melaka. Semalam tak order ayam tandoori. Nak try rasa kima lak. Tapi dah makan-makan lupa lak nak snap gambar. Gambar ni adala... Hehe.. Tengah lapar tunggu order sampai.


Pastu gi Jusco, sesajer pusing-pusing, window shoping. Orang pun tak ramai sangat semalam kat Melaka. Tak tau la mana orang pegi. Jusco pun takde orang sangat. Nurin dah dapat keter trolley dia seronok la dia. Kejap nak turun, kejap nak naik. Pening kepala bapak dia.
Dah pusing-pusing Jusco n beli barang sikit, kitorang terus balik. Laki aku ajak makan bakso tapi malas la nak makan lagi. Nurin pun dah tido. Sampai umah kul 11 malam. Tukar baju terus tido............



Snap gambar pokok nie. Cantik lampu dia.

















0 comments on "Hari Ibu and Jalan-Jalan Melaka"

Post a Comment

 

RINI'S STORIES.... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal