Wednesday, January 13

Gi Majlis Habib Umar Hafidz Kat Baitulqura'

Posted by Rini at 7:17 AM 0 comments Links to this post
Semalam aku, nurin, mak n kak ipar sempat datang ke majlis bersama Habib Umar Hafidz kat Baitulqura' Sg. Udang. Kul 5.30ptg aku dah kuar umah sbb nak cari parking n taknak jammed bila sampai kat sana. Dah sampai sana lak tempat muslimat dia khaskan kat belakang. Aduii dalam hati aku cakap ni mesti takde chance jumpa dia dekat macam masa Habib Soleh datang dulu. Takper la yang penting dapat datang majlis dia pun Alhamdulillah.

Dapat sit lane ke-3. Sbb blom ramai yang datang. Kul 6.30 bacaan ratib al-haddad pun start. Aku lak lupa bawak buku ratib tu. Jadi ikut baca mana yang dah hafal jer la. Dah tu amik air sembahyang sebab nak solat maghrib dah. Tak baper lama Habib Umar pun sampai dari Johor diiringi beberapa orang lagi habib-habib kekasih Allah. Masih dapat tengok figure dia walaupun jauh sebab aku dapat lane yang kira depan gak. Dapat gak jumpa dia dalam hati aku cakap. Keturunan Rasulullah nie. Tengok muka dia jer dah dapat pahala. Rasa nyaman yang amat sangat semalam walaupun takde kipas. Semalam kira cipta rekod sebab ramai giler orang yang datang. Bas jer baper biji. Mana yang dari kl, jb, perak semua pakat mai datang. Melimpah sampai kat jalan2. Mujur aku dah sampai awal kalau tak alamatnya tengok kat skrin jer la.
Oleh sebab Habib Umar ni orang Arab jadi ceramahnya di translate oleh Habib Ali Muhammad dari Indonesia. Habib ni aku dah selalu jumpa sebab dia selalu datang Baitulqura'.
Sebelum ceramah ada bacaan marhaban. Marhaban best lak tu sebab ada bardah sekali. Naik la semangat sikit.

Pastu Habib Umar pun berceramah. Walaupun tak lama mana tapi best.
Kul 10.15 ceramah abis n MC dah siap warning takde sesi peluk atau musafahah sebab habib nak segera ke KLIA sebab flight ke Yaman kul 2am. Melaka kira penghabisan sesi jelajah dakwahnya kat Mesia nie.

Then sesi jamuan. Dapat makan nasi ujan panas dgn lauk daging. Daging fresh lak tu mana taknya selera. Kak ipar kata daging kambing 3 ekor, lembu 4 ekor, kerbau 3 ekor. Tapi tak dapat kambing maybe dia kasi kat orang2 Arab tu. Berselera la aku makan lagipun dah malam tak makan lagi. Baby pun dah tendang2. Siap dapat bawak balik lagi.

Then 5 minit kul 12 aku pun sampai umah. Hubby dah tunggu bukak pintu. Dia tak dapat datang sebab balik keje lewat. Cedokkan dia nasi panas2 tadi n luckily ada tulang daging lak. Dia pun sedap la melantak.



Nurin masa nak gi.


Ni time aku sampai. Org tak ramai lagi.






Sunday, January 10

Orang Yang Mencintai Kamu

Posted by Rini at 7:16 PM 0 comments Links to this post
1. Orang yang mencintai kamu tak pernah memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu yang dia tahu di matanya hanya ada kamu satu2nya.

2. Kalau kamu sudah memiliki kekasih dia tak peduli, yang penting bg dia kamu bahagia dan kamu tetap impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu seadanya, dimatanya kamu selalu yang paling cantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah berlebihan atau kamu rasa gemuk.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini,dia ingin tahu kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan sms seperti "slmt pagi","slmt hari minggu","selamat malam" walaupun kamu tidak membalasnya.

6. Kalau di hari ulang tahunmu, kamu tidak mengundangnya setidaknya dia akan menelefon utk mengucapkan selamat atau mengirim pesan.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingati setiap hari yang dia lalui bersama kamu,bahkan mungkin hari yang kamu sendiri sudah lupa setiap detiknya kerana saat itu adalah sesuatu yang berharga buatnya.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata2 yang kamu ucapkan bahkan mungkin kata2 yang kamu sendiri lupa pernah mengatakannya.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menyukai lagu-lagu kesukaanmu,bahkan mungkin meminjam CD/cassette kamu,kerana dia ingin tahu apa kesukaanmu,kesukaanmu kesukaannya juga.

10. Kalau terakhir kali kamu bertemu kamu sedang sakit mungkin flu,pening,atau sakit gigi,beberapa hari kemudian dia akan mengirim sms dan menanyakan keadaanmu kerana dia risau akan kamu.

11. Kalau kamu beritahu padanya kamu akan menghadapi ujian dia akan menanyakan bila ujian itu, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan sms "good luck" untuk memberikan semangat pada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu adalah sesuatu yang biasa,tetapi itu adalah suatu barang yang istimewa buat dia.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat saat sedang berbicara ditelefon dengan kamu,sehingga kamu menjadi bingung,saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggoncang dunianya.

14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat denganmu dan ingin menghabiskan hari2nya bersama mu.

15. Jika kamu kena berpindah ke tempat lain,dia akan memberikan nasihat supaya kamu sentiasa berwaspada dengan keadaan sekeliling yang mungkin akan membawa pengaruh buruk bagimu.

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang pelik seperti menelefonmu 100 kali dalam sehari,atau membangunkanmu ditengah malam untuk mengirim sms atau menelefonmu kerana saat itu dia sedang memikirkanmu.

18. Ketika orang yang mencintai kamu sedang merindukanmu dan melakukan hal2 yg membuat kamu merasa rimas atau gila dan kamu memberitahunya tindakannya membuatkan kamu terganggu dia akan meminta maaf dan tak akan mengulanginya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajar kamu sesuatu,dia akan mengajar kamu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang paling bodoh di dunia!

20. Tika kamu melihat handphonenya,namamu menghiasi sebagian besar "INBOX" nya dan dia masih menyimpan msg kamu walaupun pesan itu sudah kamu kirim sejak berbulan2 bahkan bertahun2 yang lalu.

21. Dan jika kamu menghindarinya atau menolaknya,dia akan menyedarinya dan menghilangkan diri kehidupanmu,walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan,dia akan ada di sana menunggumu kerana dia tak pernah mencari orang lain.Ya... dia tetap akan menunggumu.

Adakah org yg berada disi mu sekarang melakukannya dgn cara2 seperti di atas?Kalau ada,jgn mensia-siakan org tersebut..kamu akan menyesal melakukannya kerana ia hanya akan datang sekali seumur hidup...
 

RINI'S STORIES.... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal