Wednesday, June 17

Cinta..

Posted by Rini at 10:15 PM
Cinta... Macam-macam definisi cinta. Macam-macam tafsiran cinta. Macam-macam erti dan makud cinta. Cinta itu buta. Cinta itu gila. Cinta itu suatu siksa. Cinta itu sendiri adalah anugerah Ilahi yang tak ternilai kepada manusia untuk saling menyintai dan saling memiliki. Cinta adalah memberi kasih sayang dan cinta juga tak boleh dipaksa dan ada ketikanya ia datang tanpa disengajakan.

Betapa agungnya kuasa cinta sehinggakan sesiapa yang sedang dilamun cinta akan merasa suatu suasana yang sungguh berbeza. Suasana yang tak pernah dirasa sebelumnya. Apatah lagi cinta pada pandangan pertama yang akan membuat batin tersiksa. Tak jumpa sehari terasa bagai seminggu. Makan tak kenyang. Tidur tak lena. Mandi tak basah. Rasa cinta membuatkan kita seperti berada di dalam alam kita sendiri. Alam penuh khayalan.

Tapi..... bila cinta itu harus berakhir, kita sering hilang pedoman. Kita akan merasa diri kita orang yang paling malang. Frust menonggeng istilahnya. Apatah lagi bila kita mengharap cinta itu adalah untuk selamanya. Tapi kita hendaklah berbalik semula pada hakikat. Hendaklah berbalik pada takdir Ilahi. Tak semua cinta itu harus berakhir dengan kebahagiaan. Ada cinta yang memerlukan pengorbanan. Pengorbanan yang seakan perit untuk di lalui. Pengorbanan yang menuntut kita kehilangan cinta kita. Walaupun ia menyakitkan tapi ia masih indah untuk dikenang.

0 comments on "Cinta.."

Post a Comment

 

RINI'S STORIES.... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal